Thursday, October 6, 2011

DİSPLAY CASE (Handmade) 2011

Merhabalar
İki ay kadar önce evde yapılan bir genel temizlik sırasında oyun tahtası ve birçok parçası eksik olan monopoly tarzı kutu oyununun kutusunu battal boy çöp torbasına girmekten son anda kurtarmıstım. Annemin ''ne yapıcan kırık şeyi'' demesine rağmen lazım o bana lazım diyerek kaptım kutuyu.
Kutuyu elime aldığımda sonunda nasıl birşey olacağına kararvermiştim, proje kafamda hazırdı. 1:64 matchbox ve hot wheels modelelirim için rafları olan bir kutu (showcase) yapacaktım. Tek yapmam gereken işe başlamaktı ama bu biraz zaman aldı. 

Dün başladım işte projeye, yaklaşık dört saat sürdü ve aşamaları fotoğrafladım.


Kutunun bir tarafı kırıktı ilk önce bunun yapıştırılması gerekliydi.

Projemde ihtiyacım olan malzemeler: tutkal, zımpara, maket bıçağı, ip. (fotoğrafta görünen kabloyu kullanmadım)


Düşen parçanın ve kutunun üzerindeki tutkal kalıntılarını zımpara ve maket bıçağı yardımıyla temizledim.


Temizlenmiş hali burada gözüküyor

Sıra yapıştırmaya geldi, Çabuk kuruyan tutkal kullandım burada, kuruduktan sonra da şeffaflaşıyor.


Sıkıştırmak için ip kullandım (annemin yünleri arasından en sağlam olanıydı bu)

Bantları iplerin düğümlerinin açılıp gevşememesi için yapıştırdım. 
Dört yerden bağlamak oldukça iyi sonuç verdi ve tekrar tutkal işine gerek kalmadan kurudu. 

Kutuyu kurumaya bırakınca sıra raflara geldi. öncelikle aslen kapak olan bu parçanın kenarlarını keserek başladım. Bu kanarlar kapağın kutunun üzerinde kaymadan durması için yapılmıştı.



Düzeltilmiş kenar, köşe.

Maket bıçağı yardımıyla işlenmesi kolay parçayı dörter cm lik parçalara ayırdım.

Beş parça çıktı ama sadece dördünü kullanıcam.

Parçaların kenarlarınıda zımpara ile düzelttim.

kutunun içi 20,5 cm, dörter cm aralıklarla dört raf yerleştiricez kutunun içine. Gereken  ölçülendirmeyi yaptıktan sonra... 

Kapağın kenarlarından kestiğim parçaları dört santimlik parçalara ayırdım bunlar raflarımın ayakları olucak. 


Ölçüp cetvel yardınıyla cizdiğim yerlere kestiğim parçaları gene tutkal yardmıyla yapıştırdım.


Sıra rafları yerleştirmeye geldi.


Son olarak işin en zor kısmı hangi modelleri yerleştireceğimdi.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...